perjantai 7. marraskuuta 2014

Pullip esittelyssä Mei

Uutta esittelyä kehiin. Tämä kaunotar oli siis toinen Pullip-nukkeni ja nimeksi hän sai Mei

 Tuli kyllä sellasia kakkakuvia kun tuolla pimeässä yritti säveltää. Saivathan uudet naapurit varmaan ihmeteltävää, että mitä ihmettä se siellä nuken kanssa touhuaa :D



Alunperin nukke oli Pullip Regeneration Fanatica. Stockista ei ole vaihdettu muutakuin peruukki (lyhennetty Bloody Red Hoodin stock). Asukokonaisuudesta on kuitenkin poistettu hattu, viitta, käsipuuhka, hameen skottiruutuosa joka tulee sivuille sekä pöksyt. Mukana nukelle tuli standi, keräilykortti ja pehmonukke.






















lauantai 1. marraskuuta 2014

Mun eka Pullip



 Mikä on Pullip?

Eli aloitetaan postaus ensin pienellä infolla ja sanastolla. Itsekin siis vasta aloittanut keräilyn joten älkää tuomitko jos jotain menee väärin :)

Pullip on eteläkorealaisen Cheonsang Cheonhan luoma keräilynukke. Alunperin Pullip nukkeja markkinoi japanilainen Jun Planning mutta vuodesta 2009 eteenpäin niitä on markkinoinut korealainen Groove.

Korkeudeltaan nukke on vähän reilu 30 cm. Takaraivossa on kolme vipua, joilla voi liikuttaa silmiä oikealta vasemmalla sekä sulkea (vain 4.tyypillä pysyy kiinni). Pullipia pystyy kustomoimaan mielensä mukaan vaihtamalla peruukkia tai silmänväriä (eyechip) sekä tietysti asua. Myös Pullipin kroppaa pystyy vaihtamaan erikseen myytävään kroppaan eli Obitsuun.

Jokaisella nukella tulee mukana peruukki, joka on liimattu päähän mutta saa varovasti "repimällä" pois. Asukokonaisuus, joka on yleensä hyvin monipuolinen ja huolella valmistettu. Standi eli teline sekä keräilykortti. Tätä uutta nukkea kutsutaan stock-kuntoiseksi. Eli nuken peruukki on stock-peruukki, eyechipit stock-chipit, kroppa on stock-kroppa jne. Myös stock-kropissa on eroa.
Vuonna 2003-2004 julkaistuilla nukeilla 1.tyypin vartalo
2004-2005 2. tyypin vartalo
2005-2009 3.tyypin vartalo
2009- 4.tyypin vartalo
Vuosi vuodelta on tietysti yritetty aina parantaa stock-kropan laatua mutta silti jokaisessa on omat vikansa, siis siksi monet harrastajat vaihtavat Obitsuun. Kuitenkin myös Obitsun kanssa tulee olla varovainen sillä sitä ei ole tarkoitettu Pullipille vaan pienemmille päille ja näin ollen voi Obitsun kaulatappi katketa, valitse siis tapiksi joko suurin tai keskikokoinen (mukana yleensä tulee useampi tappi). Paras valinta on 27 cm Obitsu. Siitä on valittavana koot S-L, joka kuvastaa rintojen kokoa.


Noniin toivottavasti pystyin jollain tavalla selventämään tätä teille, joille Pullip nuket eivät ole tuttuja. Nyt päästään kuitenkin siihen, jonka takia tuon sepustuksen tein eli MUN EKA PULLIP!! <3

 Saanko esitellä teille Chihiron. Nukke on Pullip Brand New Purezza, kuitenkin lähes kaikki muutettu. Nukelle on vaihdettu 4.tyypin kroppa, uudet eyechipit, peruukki (leikattu Ddalgin stock), kengät (Zuoran stock),  asu (Chelsean stock, paitsi leggarit on Monster High nuken :D )












Suomessa Pullip nukkeja myy mollamania


keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Monster High: Sweet Screams + Wydowna

Piiiitkästä aikaa tuli ostettua Monster High nukkeja. Hirveä kiire muuton kanssa mutta pitihän mun päästä heti niistä tänne kirjoittamaan :) Valitettavasti näitä ei saa Suomesta mutta Ebayn kautta vaan tilaamaan



Aloitetaan Sweet Screams Ghoulia Yelpista. Hänellä teemana vähän niinkun joku hedelmäkarkki. Hiukset on normaalia tummemman siniset ja mukana myös mustaa. Nukke on kaunis mutta jotenkin olis ollut hirmu hauskaa jos huulien väri oliskin ollut sininen tai vaikka vihreä. Mitä ootte mieltä, pitäskö muuttaa väriä?





Seuraavana vuorossa Abbey Bominable, myöskin Sweet Screams sarjaa. Abbeyn teemana jätski. Mikä makes sense koska jäätelö on kylmää :P Tukka on perusvalkoinen mutta seassa mustaa, lilaa, pinkkiä ja sinistä







Viimeisenä I Love Fashion Wydowna Spider. Tätä odotettiinkin sillä ensimmäinen julkaisu Wydownasta oli SDCC exclusive eli maksaa maltaita. Ostin nuken avattuna ja vain yhdellä asulla mutta pakettiin kuuluu siis kaksi vaihtoasukokonaisuutta

















lauantai 11. lokakuuta 2014

Oldies but goldies

Mitä jos vähän nostalgiaa näin lauantai-illan kunniaksi. Eli luvassa jokunen vanha lelu niiltä kaukasilta vuosilta, siis 80-ja 90-luvulta :P


Strawberry Shortcake on Kennerin valmistama nukkesarja vuodelta 1979. Lähes kaikilla hahmoilla oli hattu, mekko, raitasukat ja kengät. Valitettavasti omaltani nuo sukat ja kengät puuttuvat. Nimet olivat herkullisia ja jokaisella nimensä mukainen tuoksu. Strawberry Shortcake on päähahmo ja muita hahmoja on mm. Huckleberry Pie, Orange Blossom ja Rasberry Tart.

Kuvan nukke on vuodelta 1981 kun Kenner julkaisi jokaisen nuken mukana lemmikin. Kissa on nimeltään Custard.




Jokaisen rakastama Halinallet (Care Bears) on ilahduttanut lapsia (ja aikuisia) jo vuodesta 1981 kun American Greetings käytti niitä korteissa. Vuonna 1983 Kenner nappasi hahmot ja julkaisi suositun pehmolelusarjan. Siitä alkoikin massiivinen bisnes, joka sisälsi niin leluja kuin kaikkea muutakin maan ja taivaan väliltä.

Reilu 9 cm korkeat, muoviset figuurit julkaistiin 80-luvun puolivälissä kahdessa aallossa. Ensin 10 Halinallea, myöhemmin 5 Halinallea + 6 serkkua, joista yksi kuvassa. Leijonan nimi on Rohkea Sydän (Brave Heart Lion).




Hypätään vuoteen 1986 ja Hasbron valmistamaan lelusarjaan nimeltä Moon Dreamers. Sarjan nukkejen asut olivat metallihohtoisia ja yleisilmeeltään hyvin glamrock-vaikutteisia. Nukkejen silmissä oli tähdet ja tukat hohtivat pimeässä. Sarja ei kuitenkaan saavuttanut suurta suosiota ja kuihtui pois.

Ensimmäisen viiden nuken julkaisun jälkeen tehtiin sarja Star Finders, johon kuului kaksi nukkea lemmikkeineen. Bitsyn lemmikkileijona Roary sekä Blinkyn lemmikkikarhu Ursa.




Vuosikymmen vaihtuu ja Galoob julkaisee Suzy Snapshot-nuken. Nukke vaihtaa asentoa kameran välähtäessä. Valitettavasti omallani ei kamera ollut mukana, eikä toiminut vaikka kuinka yritin taskulampulla tähdätä :P Tästä voit kurkkaa nuken tv-mainoksen vuodelta 1991.




Viimeiseksi veikeät pissanuket vuodelta 1992. Kyseessä siis Tomyn lelusarja Tinkle Tots. Nämä eivät ole ihan tekniikaltaan edellisen luokkaa vaan hauskuus piilee siinä, että vauvoja juotetaan ja puristetaan niin nukke pissaa :D Nukkeja sai paljon erilaisia, niin yksinään kuin leikkiseteissä.




Se olisi sitten muutto uuteen taloon kuun viimeisenä päivänä, jippii! <3















keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Terveisiä Budapestista


Lähdettiin reissulle Budapestiin ja sehän tarkoittaa sitä, että snowiEn kukkaro on koetuksella. Tällä kertaa kuitenkin pysyttiin suht aisoissa vaikkei ehkä Artun mielestä kun yritti vähän toppuutella lelukaupoissa :P Hyvällä onnella löytyi sekä ostoslistalla olevia että niitä "en tiennyt, että halusin ennekuin näin".

YooHoo and Friends blind bagit oli uusi tuttavuus. Muutama pehmolelu ennestään löytyy mutta näitä ylläripusseja en ole ennen nähnyt ja piti tietysti ostaa. Tämä aavikkokettu oli saaduista ehdoton suosikki <3.


Tämä Schleich lohari oli ostoslistalla ja onneksi löytyi, niin ihana! Schleichejä ostin myös ketun ja lepakon.

Sylvanian Families vauvoja jälleen tarttui matkaan eli kaksi "kantokoppa"pakkausta, joissa siis yksi vauva ja lelu, sekä Nursery Swing- Päiväkodin Leikkikenttä.

Kerään matkamuistonalleja, pääosin Hard Rock Cafesta. Jos ei kaupungissa ole sitä niin ostan jonkunlaisen muun nallen mutta pakko olla sellainen matkamuisto eikä tavallinen. Lontoosta mulla on useampi koska siellä olen käynyt useamman kerran ja ekalla kerralla ostin nallen Hard Rock Cafesta.

 Ostoslistalla jo pitkään ollut Ever After High Cedar Wood nukkekin löytyi, jee :) Kauniita yksityiskohtia ja kaikinpuolin upea nukke!





Huomenna viimeinen päivä reissussa ja sitten kotiin. Kyllä onkin jo jalat väsyneet ja kova ikävä karvalapsia. Jos kuitenkin huomenna vielä muutaman YooHoo ja Friendsin kävis nappasee ;)