tiistai 13. kesäkuuta 2017

Littlest Pet Shop, Hatchimals ja muuta

Aikuinen, joka kerää leluja on vielä aika tuntematon käsite useimmille ihmisille. Ainakin minä olen saanut osakseni ihmetystä, kummastelua, epäileväisyyttä mutta myös kiinnostusta. Ajattelin koota muutaman lausahduken, joita on matkan varrella kuultu:

Jos myyn leluja livenä niin ostajilta usein kuulee "Siis ovatko nämä sinun?"  "Oletko sinä siis leikkinyt näillä?"  "Eikai sulla vielä lapsia ole?". Ovat minun, ei en ole leikkinyt ja juu ei ole lapsia :D Minun ikäisellähän voisi jo helposti olla parikin mukeloa mutta kai mä sitten näytän nuoremmalta.

Entäs sitten livekirpparilla ostaessa "Kuinkas tuon ikäinen tyttö vielä leluja katselee?"  "Minkä ikäiselle lapselle etsit leluja?"  "Noniin nyt pääsee sitten lapset leikkimään"

Muita lausahduksia, joita usein kuulen kun kerron kerääväni leluja on mm. "Kai sitä keksisi parempaakin käyttöä rahalle"  "No kaipa se on parempi laittaa rahat leluihin kun viinaan"  "Häh, ai leluja? Niinku mitä leluja?"

No mutta asiaan :D Vähän on tullut taas osteltua vaikka pääosin on ollut kiirettä myynnin takia, sillä eläinlääkärikuluihin mennyt lähiaikoina jos toinenkin kilinki. Aloitetaan ihan kaupasta ostetulla Hatchimals- ylläripussukalla, joka mun oli vaan pakko ostaa kun kiinnosti uusi lelu


Näitä pieniä munia on nyt lähiaikoina ilmestynyt kaupan hyllyille erikokoisina paketteina. Ostin tämän ylläripussin, jossa sisällä yksi muna.


Pussin takana neuvottiin hieromaan sydäntä ja se muuttaisi väriä. Yritin jonkin aikaa mutta kyllästyin ja halusin jo tietää mitä sisältä paljastuu :D 


Tadaa! Pikkulintunen se sieltä kuoriutui!


Littlest Pet Shop Fairies

Sorruin ostamaan jokusen Littlest Pet Shop keijun (Glistening Garden) kun ne oli niin suloisen näköisiä glitterisine yksityiskohtineen <3 Sattui löytymään omasta romukopasta myös söpöt keijukalusteet, jotka sopi hyvin näille tyypeille



#2614 ja #2610

#2612 ja #2608


Muita kirppislöytöjä

 

Cabbage Patch Kids Adopt'n luv pets


Topsy Turvy Punahilkka-nukke


Vuk-satukirja ja korkkaamaton Disneyn värityskirja






lauantai 1. huhtikuuta 2017

Animagic Rescue Hospital series 4

Yksi ilta katselin oisko uutta Rescue Hospital sarjaa tullut, eikä aikomuksena ollut kyllä niitä ostaa. Oliko kyseessä väsymys vai mikä mutta niinhän siinä kävi, että ostokoriin menivät ja kohta ne oli postilaatikossa :D


Tosi tylsää vaan, että olivat täysin samoilla muoteilla tehty kuin series kolmonenkin. Kyllähän tämän tiesin kun ne tilasin mutta ärsytti se silti :P Ja mitä tapahtuu kun tilaa ison paketin ylläripusseja? No tietty saadaan mooonta samaa kappaletta! Mutta kaikkia onneksi tuli se yksi, että sain koko sarjan näytille teille.

Jokaisessa ylläripussissa on siis kaksi eläintä sekä keräilylehtinen. Tässä sarjassa kaikenkaikkiaan 26 erilaista eläintä ja jokaisella tutuksi tullut punainen jälki, joka paranee lämpimällä kosketuksella.






Tässä sarjan eläimet:








Mun lemppari on varmaan kakkoskuvassa oleva Paige <3



tiistai 14. maaliskuuta 2017

Muistoja lapsuudesta

Blogi on ollut tosi hiljainen pidemmän aikaa ja se kuvastaa hyvin myös viimeajan lelushoppailua. Suurempia hankintoja ei ole tullut tehtyä mutta sitäkin enemmän kokoelman järjestelyä ja karsimista. Mutta vaikka kuinka yritän pitää kukkaron nyörejä tiukalla niin toki hankintoja tapahtuu silti ;)

Täytin alkuvuodesta 27 vuotta ja tuntuu, että sairastuin todenteolla "nostalgisuus-flunssaan". Tämä voi johtua myös siitä, että annoin itselleni luvan löysää pipoa ja ymmärsin, ettei jokaista lelusarjaa tarvitse olla KAIKKIA! On kiva, että löytyy vaikka pari jotain ja sitten enemmän niitä tärkeämpiä leluja. Ennen kun menin sillä periaatteella et "okei, haluun alkaa kerää tätä ja haluan tästä sarjasta kaikki mahdolliset heti nyt".

Tässä muutamia viimeaikaisia hankintoja



Nämä on luultavimmin 90-luvun loppupuolella olevien Fluffy Surprise eläimien kopioita. Mutta söpöjä silti ^_^



Littlest Pet Shop kopioita? Mahdollisesti. Sarjaa en näistä ainakaan tiedä mutta 90-luvulla ovat ilmestyneet. Samaa sarjaa löytyy myös koirat ja kissat.



Cutie Club heppa ja tyttö (80-luvun loppupuolelta). Näitä löytyy hyllystä muutama muukin. Heppa on Sweet Treats collectionista ja tyttö Locket Village setistä.



Polly Pocket Precious Puppies rasia. Nukke ei kuulu tähän settiin eikä tietoa mihin kuuluisi?



Starcastle-kokoelma on jonkin verran kasvanut :) Uusimpia hankintoja on nämä merelliset linnat

Seashell Castle ja Under the Sea

















sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Monster High Minis Halloween + Season 2

Tässä on nyt ollut tosi pitkä aika, etten ole ostanut mitään! :O Mutta tähän tuli muutos kun yksi ilta ajauduin vahingossa Ebayhin.. Lähinnä katselin Halloween minejä mutta kun samalla myyjällä oli muutakin niin pitihän se ostaa ;)

Halloween Ghouls oli siis spesiaaliaalto, jossa kuusi halloween-teemaista hahmoa. Cleo ja Clawdeen jäi multa puuttumaan vielä


Jokainen tuli tälläisessa oransissa boxissa perinteisen pinkin sijaan










Ostoskoriin päätyi myös Season 1 3-pack, jossa siis ei tule mukaan kaappeja mutta onneksi mulla on ylimääräisiä



Sleepover Catrine, Power Twyla, Circus Lagoona


Sitten tietty oli pakko saada myös muutama Season 2 mini!



Geek Shriek Twyla, Electrified Draculaura, Candy Frankie

Jotkut teemat jatkui myös tässä seasonissa kuten juuri Candy Ghouls mutta paljon tuli uusia. Kaikki ei oikeen ole mun mieleen mutta Geek Shriek ja Teddy Bear Ghouls on kyl supersöpöjä <3





Hei ootteko kurkannut mun toiseen blogiin, jossa kuvia mun vauvoista? ^_^



sunnuntai 1. tammikuuta 2017

UUDET KUVAT


Vuosi vaihtui ja sehän tarkoittaa, että oli aika kuvata uudet kuvat kokoelmastani. Tällä kertaa kuvasin vain leluhuoneeni. On se aika paljon muuttunut taas vuodessa :) Kurkatkaa kuvat "Leluhuone"-osiosta.

LELULUOLA TOIVOTTAA IHANAA VUOTTA 2017!! <3 <3

perjantai 9. joulukuuta 2016

Leluostoksia Dubaista

Käytiin miehen kanssa Dubaissa pyörähtämässä ja tottakai siihen kuuluu aina kaikissa lelukaupoissa käyminen. Toiveena mulla oli saada vähän uusia monstereita ja ehkä jotain muuta kivaa uutta mutta valitettavasti Dubain lelukaupat oli jonkinmoinen pettymys. Isojahan ne ovat mutta valikoima tosi yksitoikkoista ainakin minun makuun. Jos kuitenkin sinne päin matkalle lähdet niin kannattaa tsekata The Toy Store (Dubai Mall ja Mall of the Emirates yms.) sekä Dubai Mall:illa sijaitseva Hamleys.

Kolmantena päivänä kun en ollut saanut tuhlattua yhtään rahaa niin alkoi epätoivo kasvamaan. Tähän tuli kuitenkin nopeasti muutos kun astuimme Virgin Megastoreen (tämäkin liike molemmissa ostoskeskuksissa). Figuurien valikoima ei ollut laaja mutta löysin mitä ihanimman Harley Quinnin!







Lisäksi sieltä löytyi tälläisiä ihania Running Pressin pikkupaketteja, joissa jokaisessa figuuri sekä pikkukirjanen









Näitä ja muita figuja, Funko POP:peja sekä paaaljon kaikkea muuta löytyi Dubai Mall:in Book World by Kinokuniya-liikkeestä. Siellä kannattaa ehdottomasti käydä vaikkei mitään aikoisi ostaakkaan, mahtava paikka! Valitettavasti siellä oli kuvien otto kielletty buuu :(


Vielä kuitenkin muutama killinki poltteli lompakossa ja ajattelin käydä Hallmarkissa kurkkaamassa. Ja sehän kannatti! Sieltä löytyi tämä ihana Bambi snowglobe





Lisäksi siellä oli hyllyllinen Wizard of Oz- kamaa. Ensiksi olin tietty ostamassa kaikki mutta sitten tulin järkiini koska rahaa tosiaan oli palanut (pirun kallista jopa suomalaisen näkökulmasta!) ja päädyin tähän soittorasiaan




Yhteenvetona; rahat meni eli eikö se ole onnistuneen reissun merkki? ;)