lauantai 15. maaliskuuta 2014

Monster High: Uusia asuja ja kustomointia

Kyllästyn nopeasti joten valikoiman pitää uudistua välillä. Varsinkin omien kustomien asut on vaihtuneet tosi usein. Ennen halusin niille kaiki ihanat MH-asut mutta nyt tykkään, että niillä on käsintehdyt asut (joo ei mun, kunpa osaisinkin) ja näin ovat vielä uniikimpia. Tulee taas pitkä postaus, toivottavasti joku jaksaa katsoa :P

Ensimmäinen ei olekkaan uusi asu, vaan uusi nukke, jolla vanha asu

 Vihdoin löysin Ebaysta Dawn of the Dance Draculauran nudena suht edulliseen hintaan. Olen halunnut sitä niin kauan koska on minusta kaikista nätein Draculaura (tai no Sweet Screams ehkis). Tyttönen sai päälleen Picture Day-asun, joka on yksi söpöimmistä asuista <3

 Kasvot ovat vielä kauniimmat mitä osasin odottaa. Tummat huulet ja silmät sekä jee glitteriä :D Tukan vetäsin taakse ponnarille, sillä en välitä sivuponnareista. Muuten täydellinen yksilö mutta hiukset vähän liimaiset mutta eipä tuo hyllyssä haittaa.
 





Toosi vanha kustomi mutta nukke sai uuden asun. Tämä oli siis entisessä elämässään Ghouls Rule Clawdeen. Panta on Clawdeenin mutta maalasin sen hopeanväriseksi, takki sekä saappaat Frankien ja käsikoru Spectran. Ja menin tietysti pilaamaan hienon käsityön laittamalla noita ketjuja hameeseen mutta piti saada vielä ripaus asennetta lisää :P




Tässä uusi kustomi ja uusi asu, surkea yritykseni tehdä animen kaltaista. Naama oli täynnä tussia, jota ei saanut pois joten siksi piti maalaa paksu valkoinen kerros päälle. Tämä oli ennen Skull Shores Frankie (black&white). Kengät on Operettan. Tuo pääkoriste on oma sähellys mutta musta jotenkin söpö :P






Seuraavana vuorossa taas vanha kustomi, joka heräsi eloon uudella asulla :) Nukke oli ennen Rochelle. Sukkikset ja kengät Frankien. Tämä oli eka bodypaintti ja olisi pitänyt malttaa vaan monta kerrosta ohuella maalilla mutta mutta.. se nyt on tommone kökkäreinen :P





Cleo-vampyyri (siis oikeapuoleinen) on jo vähän vanhempi mutta tein sille kaveriksi Ghoulia-vampyyrin. Molempien asut samalta käsityötaiteilijalta. Ghoulian kengät Spectran, Cleon kengät Clawdeenin. Rrrrrrakastan vampyyrejä <3





Tämän vanhan elämän Clawdeenin olen kustomoinut jo kauan sitten mutta uuden asunkokonaisuuden tultua halusin parannella sitä. Hattu on CAM noidan, kengät on Lagoonan mustiksi maalattuna ja timantilla, vyö (sama muutos kun kengillä) sekä kaulus ovat Draculauran.






Tämä on suht uusi kustomi. Nukke oli ennen CAM Design Chamberista ja kengät Draculauran. Pientä värieroa kropassa kun piti yhdistellä osia :P Peruukki taitaa olla ehkä Liv-nuken, en tiiä kun tuli mukana jossain paketissa.







 Viimeisenä uusin kustomini, käärme(?)neitonen. Oli siis ennen CAM liskotyttö mutten tykännyt sen silmistä niin teinpä uudet. Halusin tälle nuo käsievät sekä räpylät niin piti jälleen yhdistellä osia enkä millään saanut oikeanväristä vihreää sekoitettua maaleistani joten siitä tuli nyt tuommoinen. Toppi ja kengät on Cleon (riikinäisiä kyllä), housut Scarahin.



Olen taas kulkenut varjoissa, pelkäen, että minut huomataan. Ajatus ulkomaailmasta pelottaa, miksen voi vain pysyä kotona, käpertyä peittoon ja nukahtaa. Voinko ikinä sanoa, että olen selvinnyt, parantunut. Onko haavat niin syviä, etttä ne väkisinkin aika ajoin aukeaa. Voiko niitä ikinä täysin parantaa...

torstai 13. maaliskuuta 2014

P-P-P-PONY BALOOZA #2

Väsymys on vallanut mielen ja niinpä useampi MLP taas liittynyt kokoelmiin, jotka jäänyt kuvaamatta. Tässä siis ryhmä-esittely niistä. Aloitetaan vanhimmasta.

 G1 Dancing Butterflies vuodelta 1986-87. Poni kuuluu sarjaan Twice as Fancy. Kroppa keltainen kuten myös karvat. Kovasti haluaisin tälle vaaleanpunaisen harjan niin tästä tulisi G1 Fluttershy :) Symbolina ei mitään yksittäistä vaan kyljen täydeltä perhosia molemmin puolin. Myös otsassa perhonen. Poni on kaunis ja erittäin hyväkuntoinen. Karvat kuivahkot ja pientä pintalikaa mutta G1-poneilla se on odotettavissa.



G1 Birthday Pony vuodelta 1991-92. Poni on 10th Anniversary eli siis MLPn kymmenvuotisponi. Kroppa on valkoinen ja täynnä erivärisiä koristeita-tähtiä, sydämiä,serpentiiniä. Koristeluja on molemmmin puolin. Karvat on pinkit ja harjassa sinistä tinseliä. Hännässä pitäisi olla serpentiiniä mutta tässä ei enää ole. B pony oli ensimmäisiä G1, joita halusin. Minusta se on kovin nätti.  Karvat on tällä omallani suht sileät eikä kovin paljon pintalikaa ole. Valkoisessa tietty näkyy ne pienimmätkin.



G2 Princess Silver Swirl vuodelta 1999. Poni kuuluu sarjaan Princess Friends. Kroppa valkoinen kuten myös karvat, joissa lisänä hopeista tinseliä. Silmätimantit on pinkit. Ponilla ei ole yksittäistä symbolia vaan kaunista hopeista koristelua pitkin kylkeä, molemmin puolin. Sarvi ja kaviot ovat hopeiset. G2 poneista en niin välitä mutta halusin nämä kolme koska itsellä oli tälläiset pienenä :) Ponilla on harja kuivahko ja pintalikaa. Itse täytyi myös paikkaa sarvea ja yhtä kaviota kun oli hopea kulunut.



 G2 Princess Golden Glow vuodelta 2000. Poni kuuluu sarjaan Princess Ponies. Kroppa on keltainen ja karvat vaaleankultaiset kultasella tinselillä. Silmätimantit vihreät. Symbolina kultainen aurinko ja se on molemminpuolin. Tässä omassani ei ole moitittavaa, oikein hyvässä kunnossa. Kuitenkin piti tätä vähän tuunaa ja maalata ponille kultaiset kaviot.



G2 Silver Glow vuodelta 2001. Poni kuuluu sarjaan Unicorns with Magic Wings. Kroppa on hyvin haalean sini-vihreä ja karvat valkoiset hopealla tinselillä. Silmätimantit hopeiset. Ponin symbolina hopeiset siivet ja se on molemminpuolin. Karva aika kuivaa mutta muuten poni hyvässä kunnossa. Hopeisia kavioitahan Silver Glowlla ei kuulu olla mutta halusin maalata sille sellaiset ja minusta sopii oikein hyvin :)



 G4 Apple Bloom ja Sweetie Belle vuodelta 2011. Ponit kuuluvat samaan settiin "Fun at the Fair". Molempia baby size poneja on tehty kolmea versioita eri playseteissä, jokainen kuitenkin lähes samanlainen, Sweetie Bellellä vain hieman eroa harjassa. Baby size poneilla vain muutamalla on symboli, näillä ei kummallakaan ole. Apple Bloom on kirkkaan keltainen ihanalla tummanpunaisella karvalla. Täydellinen silaus ponille olisi ollut se söpö rusetti harjassa, jospa sille sellaisen näppäröisi. Sweetie Belle on valkoinen lila-v.punaisella karvalla. Edukseen minusta ponilla erottuu kauniit vihreät silmät. Nämä ovat ensimmäiset G4 vauvelini :)



G4 Lemony Gem vuodelta 2012. Tätä ponia on tehty vain tämä versio, jota saa Favorite Collections-setissä. Poni on keltainen ja karvoissa on erisävyistä sinistä. Myös tällä niinkuin monella muulla ponilla on nämä "rarity-silmät", jotka on tosi nätit mutta silti tykkään enemmän niistä pyöreistä silmistä. Mutta kaikenkaikkiaan hirmu nätti poni.

Symbolina kolme sinistä timanttia ja päällä glitteriä (uuuu kiiltävää) :D



G4 Queen Chrysalis vuodelta 2013 myös Favorites Collectionista, vain eri vuodelta kun Lemony Gem. Tätä on myös vain tämä yksi versio. Kroppa on musta ja selän alue vihreä, karvat on synkän siniset muiden sävyjen vivahteilla. Itse tykkään aina pahisnukeista tms ja tämäkin on hieno poni mutta aivan liian kiltin näköinen! Queen Chrysalis on kuitenkin superpahis, joka vangitsee Cadancen, noituu Shining Armorin ja lähes tappaa Princess Celestian.

Silmien valkuaiset on hennon vihreää mutta yrityksistä huolimatta liian kauniin kiltit
Jaloissa väritetty nuo "aukot". Ymmärrän, ettei reikiä olisi voinut tehdä mutta olisi kiva jos nuo kohdat olisi vaikka läpinäkyvää muovia niin tulisi enemmän rikkinäinen mielikuva
Siivet ovat erittäin onnistuneet. Nämä ovat kuitenkin leluja niin rikkinäiset siivet eivät ehkä olisi hirveen kestäviä. Yksi valitus jos kuitenkin niin värit olisi voinut olla haaleammat
Tässä kuvaa Queen Chrysaliksesta ja kuten näkyy, hahmo on paljon ilkeämmän näköinen
 Etsin sairaan kauan Youtubesta näitä jaksoja missä kuningatar esiintyy ja vihdoin löytyi (aika huono kuvanlaatu). Tässä siis My Little Pony FiM kausi 2 jaksot 25-26 A Canterlot Wedding




EG Pinkie Pie vuodelta 2013 ja tämä on basic-versio. Toisin kuin Fluttershyllä, tällä on suu auki hymyssä ja muutenkin nukkeen on saatu Pinkien henki. Asuihin olisin toivonut enemmän panostusta, sillä eipä nämä nyt kuvasta hahmoa mitenkään. Tykkään kuitenkin maalatusta yläosasta vaikka monet ei. Hiukset on paketissa auki eikä mukaan tule kumppareita mutta itseltä löytyi pari pinkkiä joten laitoinpa tytön tukan saparoille :) Jälleen kerran leikkasin sen häntää tarkoittavan pitkän hiustupsun sieltä niskasta veks koska on musta typerän näköinen. Mukaan Pinkielle tulee kaunis panta, jossa koristeruusu.
Jee taas kiiltävää eli nukella on glitteriä luomissa. Kauniit kasvot
Poskessa ja silmässä tavan mukaan Pinkie Pien symboli
Asu on simppeli ja ihan nätti vaikkei Pinkietä mitenkään kuvastakkaan
Ponitytöt on kaikki tehty näköjään samasta muotista koska selässä on paikka siiville vaikkei Pinkie ole pegasus
Myös kengissä ole ponille kuuluva symboli
Fluttershy esittelyssä ei tullutkaan kuvattua tätä. Näillä basiceilla ei siis ole jalkoja vaan nupit kenkien alla



Tulihan sitä muutama blind bagikin ostettua kun saapuivat kauppoihin täällä Suomessakin. Ovat siis wave 9, jossa mukana muutama "rainbowfied"-poni. Itse sain Rainbow Dashin mutta muut sateenkaariponit taitaa olla Rarity sekä Princess Cadence. Hyllyyn pääsi myös Applejack ja Pinkie Pie.

Huh tulipas pitkä ponipostaus, toivottavasti en pitkästyttänyt :P Nyt vaan ootellaan postista uusia Monster High nukkejen asuja niin pääsen niitäkin kuvaamaan.